Kuidas ma istmesoojendust parandasin
(klõps pildil näitab seda suuremalt)
Ei
tea, kuidas teistel, aga minu SAABi elektrilised istmesoojendused olid nii
katki, kui üldse olla saab. Mõlema istme soojenduselemendid
ja samuti mõlemad lülitid ei funktsioneerinud. Kuna lülitid
on suhteliselt kallid (ka kasutatuna ostes), otsustasin kogu remondiprotsessi
ise otsast otsani läbi viia. Alustasin sellest, et otsisin Internetist
natuke materjali ja midagi leidsin ka. Kellel huvi ja viitsimist ise pusida
soovitan vaadata QuasiMotor's
Saab 9000 Site ja samuti on häid nõuandeid Swedish
Wrench lehel.
Remondi kiirjuhend e. kuidas mina remontisin
Vajalikud töövahendid:
(tester, jootekolb, tähekvõtmed - T30, T50, käärid,
kruvikeeraja, näpitsad, pinsetid)
1. Tee kindlaks, mis töötab ja mis ei tööta (lüliti,
termoandur, soojenduselement).
- Lüliti kontrollimise kiirmeetod on kuulata, kas lülitis
käib lülitades releele iseloomulik klõps. Täpsema
tulemuse saamiseks kontrolli, kas lüliti sisse lülitamisel
tekib vool kontaktide #10 ja #9 vahel.
- Soojenduselementi kontrollimiseks eemalda lüliti kontaktidest
ja mõõda testriga pistiku kontaktide #9 ja #10 vahelist
takistust. Kui takistus on 2-3 oomi, on asi korras. Kui takistus on lõpmatu,
siis on element kuskil - tõenäoliselt istme sees katkenud.
- Termoelemendi kontrollimiseks mõõda takistust kontaktide
#6 ja #9 vahel. See peaks olema 20 kraadi juures ca 1000 oomi. (temperatuuri
alanedes takistus tõuseb)
2. Lüliti remonimine on suhteliselt keeruline, kui ise elektroonikat
ei valda, seega soovitan see uus muretseda. Kes aga ikka ise otsustab
parandada, siis:
- Eemaldada lüliti esimene osa (suht tobe kinnitus)
- Eemaldada lüliti tagumine kontaktide kate ja tõmmata sisu
tagant poolt välja
- Otsida üles vigane komponent ja see asendada (tõenäoliselt
transistor või mikroskeem)
3. Termoelemendi remont on samuti suht võimatu, aga tasub uurida,
kas juhe ei ole enne termoelementi kuskilt katki. Vt. kus asub termoelement
4. Enim levinud viga on soojenduselement istme sees, mis puruneb päris
lihtsalt (terav raske asi istmel, põlvili istmetel trampimine või
küünarnukiga istmele toetumine).
- Kontrollida, kas katkine koht on istmes või vahepealsetes juhtmetes.
Selleks on kõige otstarbekam istme all olev kontakt lahti võtta
ja mõõta istmesse suunduvate juhtmete vahelist takistust
(hall ja must juhe)
- Kui probleem on istmetes, mis on aga väga tõenäoline,
tuleks iste kõigepealt eemaldada. Iste on kinnitatud nelja T50
poldiga. Istme küljest on vaja lahti kruvida veel turvavöö,
mis on plastkatte all.
- Kui iste eemaldatud, siis kontrolli, kas katkine koht on istmes või
seljatoes. Tõenäoliselt istmes.
- Eemaldada istmekate, mis on kinnitatud konksudega istme alt.
- Edasi kõige keerulisem osa. Tuleb leida katkenud koht, mis
võib osutuda küllaltki keeruliseks. Lihtsaim viis on visuaalselt
otsida mustemaid kohti ja siis kombates käega või mingi
terava esemega püüda kindlaks teha, kas on katkestus või
mitte. Kui kahtlustad katkestust, siis lõika väikeste kääridega
koht lahti ja jooda katkenud juhe kinni. Kui oled õnnega koos,
siis võib juhtuda, et rohkem katkenud kohti polegi. Minul oli
kõrvalistuja istmes viis ja juhiistmes 12!!! katkenud
kohta.
|
|