_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
banner
ajalugu tehnilised andmed klubi lugemist ittgroup
_ mudelid _ ohutus _ viited _ pildid _
foorum varuosad
FOORUM VARUOSAD
Eesti esimene SAABide kokkutulek Jõksi järve ääres Põlvamaal
toimus 14.07-16.07 juuli 2000.

SAABide paraad algas kell 18:00 Tallinnast ja sõidukiiruseks pidi olema 70-80 km/h
Mingil põhjusel oli keskmine kiirus lõpuks tõusnud ca 120 km/h ja mõnedel meestel
ka rohkem.

Kohale jõuti orienteeruvalt kella kümne paiku ja peale natukest askeldamist toimus esimese ametliku sündmusena lipu heiskamine. Kuna ilm oli selleks ajaks juba pimenenud ja samuti tibutas vihma,siis sellest ei ole mul eriti head pilti.
Peale seda toimus lõkke süütamine, mis oli heaks soojendavaks elemendiks eriti naisterahvastele aga nagu pildilt näha ei põlga ka tugevama poole esindaja soojust ära (lõkkeid oli ikkagi üks).
Esimene õhtu oligi rohkem saabumise ja oma ööbimiskoha ülesse ehitamise meeleolus - kuigi kui telgid üleval, hakati rõõmsalt vorstikesi grillima ja kesvamärjukest neelama.
Järgmisel hommikul, peale ärkamist ja muid sellega seonduvaid tegevusi algasid põhilised
üritused, mis olid planeeritud. Esimene oluliseim ja ka palju lõbu pakkuv üritus oli Saabide
vigursõit, mis seisnes selles, et juhil seoti silmad kinni ja kõrvalistuja üritas siis juhendada
kuhu, kui kiiresti ja kunas tuleb pöörata (mõnedel meestel oli abiks veel paar tagaistujat
kes tungivalt nõudsid pöörata kiiresti kollase maja eest paremale).
Ühe mehe sõit algas küll paljulubavalt - hea auto, mitu kogenud juhendajat, autot peaks
kah nagu tundma, aga mida edasi seda keerulisemaks sõit läks ja asi lõppes sellega, et ilmselt tundes ette oma vajaka jäävat aega üritas alla ajada fotograafi ning seejärel ka kohtunikku ja teisi kaasaelajaid. Loomulikult ei lasknud kohtunik end sellest häirida ja tulemuseks oligi päeva teine aeg - kahjuks aga tagantpoolt (aga kes teab kuidapidi see õige arvestus käis)
Täieliku edetabeli koostas kohtunik Tiia ja seda saab ka siit näha [EDETABEL]
Pealtvaatajad vaatasid huviga kuidas võistlus arenes ja kui algul oli ekipaaze kirjas ainult neli, siis võistluse käigus lisandus veel kümme. Seega kokku oli võistkondi 14. Mõned osavõtjad olid asjast niivõrd innustunud, et olid nõus ka ise rajapostiks hakkama. See keelati aga omanike poolt rangelt ära ja samuti ei meeldinud ka sõitjatele liikuvad rajatähistused - eriti seotud silmadega.
Peale vigursõitu toimus mingi aja pärast võitjate autasustamine ja vaba aja omaäranägemisejärgi kasutamine.
Peale asjalikke Saabijutte köitis huvilisi veel üks Aero, mida Eestis just massiliselt ei esine. Vaadati nii kapoti alla kui istuti kordamööda sees ja spetsialist (tähtsa näoga mees käsi katusel) jagas laialdasi kommentaare auto omaduste ja tehniliste nüansside kohta. Peab ütlema, et kõik kuulasid huviga ja suurem osa unistas ise samasuguse iluduse omanikuks saamisest.
Naisterahvad aga vaatasid arusaamatu pilguga meeste silmapunnitamist - siinkohal võin ka
eksida ja loodan mõistvale suhtumisele kui riivasin kellegi tundeid.
Edasi läks üritus viktoriiniga "Tunne SAABI" kus moodustati viieliikmelised (nõrgemad ka
rohkem liikmeid)
võistkonnad, kes hakkasid siis usinasti vastama küsimustele. Oli tõsisemaid
ja naljakamaid küsimusi ja ka vastuseid - viimaseid kommenteerides saadi vastusevariante
lõpuks päris laias skaalas.

Kuigi kohtunikud olid karmid, ei andnud võistkonnad ka omalt poolt meetritki järele, mille tulemusena annuleeriti üks küsimus ja kuulutati välja ka lõpptulemused. Auhindadeks jagati hulgaliselt Eesti erinevate paikkondade kaarte - ilmne vihje välismaa asemel Eestimaal matkamiseks (mis on loomulikult väga õige vihje).


Ei saa kuidagi mainimata jätta, et võistkond "Küsi julgesti" saavutas viktoriinil auväärse II koha. Nagu pildilt on näha koosneb võistkond ka eranditult väga tarkadest ja loovatest isiksustest. Ainult ime läbi ja arvatavasti ohtuniku eksituse või mingi muu vääramatu jõu tõttu ei saavutatud esikohta. Üldiselt esinesid kõik võistkonnad väga tublilt ja siinkohal peaks olema võimalik näha võistkondade paremusjärjestusi ja punktisummasid [VIKTORIIN] Loodetavasti on võimalik huvilisel ka ise mingi aja pärast seesama viktoriin läbi teha ja siis võrrelda oma teadmisi Saabidest spetsialistide omadega.
Päev jätkus erinevate tegevustega, kes tahtis võis sõita kanuul ümber järve (mida kaks inimest ka õhtupoole tegid) või niisama mõnusalt aega veeta. Üheks oluliseks ürituseks, mida paljud kindlasti pikkisilmi ootasid oli kindlasti Saabide iludusvõistlus. Iludusvõistlusel osalesid kõik Saabid ja võisteldi erinevates kategooriates: Saab 96; Saab 99; Saab 900 ja Saab 9000 (ka. 9-5). Hinnati kolme kriteeriumi järgi - kõik osalejad pidid valima 3 kõige isikupärasemat; 3 kõige lõbusamat ja 3 kõige ilusamat Saabi kõigis kategooriates. Ilusamad Saabid on siin - kõiki võistluses osalenud autosi võid varsti ise hinnata.
Peale iludusvõistlust, mida vürtsitas ka väike vihmasabin algas varsti jälle vorstikeste grillimine ja kõik muu sellega kaasnev.
Kes olid piisavalt väsinud need lahkusid laupäeva õhtul, aga kangemad pidasid vastu ja
lõpetasid ürituse ilusti lipu langetamisega ametlikult ära.
Üldiselt jäid (loodetevasti) kõik osalejad, keda oli kokku ca 50, ja ka korraldajad üritusega
igati rahule ja juba plaaniti ka suuremaid üritusi järgmistel aastatel - igal juhul osavõtjad
olid täis optimismi ja tegutsemisiha. Rahule jäid ka korraldajad ja kõigi eelduste kohaselt
toimub analoogiline üritus ka järgmisel aastal. Nii et Saabiomanikud, kes sel aastal ei jõud-
nud saavad viga parandada.
Ei saa kohe mitte jätta välja pilti kahest rahuloevast
Saabi omanikust, kes on ka selle lehe omanik ja tegija
(kes ikka ennast kiidab, kui mitte ise seda ei tee).
Kogu pildigalerii 112 pilti on ka siia välja pandud -
kindlasti pakub see kõige rohkem huvi just üritusest
osavõtnutele, aga
loodetavasti ka kõigile teistele
huvilistele [PILDIGALERII]
Üritusest on tehtud ka korralik videofilm, millest loodan
ka siia lehele paar klippi välja panna, kui filmimees seda
toetab.
Kindlasti olen tänulik igasuguste kommentaaride ja ka kriitika eest, mida võite saata saab(ät)saabnet(punkt)ee.
© Tekst ja pildid - Raivo Sell
© Video - Mikk Raud
Kasutamissoovi korral vajalik omaniku nõusolek!