_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
banner
ajalugu tehnilised andmed klubi lugemist ittgroup
_ mudelid _ ohutus _ viited _ pildid _
foorum varuosad
FOORUM VARUOSAD

SAABIDE Kokkutulek 2004

Seekordne üritus on siis edukalt läbi viidud ja nagu foorumi kommentaaridest järeldub, jäid osavõtjad kogu värgiga igati rahule. Järgnevalt käike kokkuvõte, mis ja kuidas toimus. tekst ja pildid maxuud/raivo ©

Kui hilisemad saabikud Rutjale jõudsid oli üritus juba alanud.
Alanud oli Eesti Saabisõprade kolmas kokkutulek. Kaks esimest kokkutulekut toimusid Saabiklubi egiidi all, millest võib lähemalt lugeda siit(2000) ja siit(2002). Väikses ringis tehti omavahel tutvust, takseeriti autosid kui mitte näpuga siis vähemalt silmaga ning oodati uusi saabujaid, keda ka õhtu edenedes tasapisi juurde tilkus.
Rutja on siis koht Lääne-Virumaal, kus metsa sees asub sõjaväe lennuväli. Aga kes seda nüüd teab millal seal viimati päris lennuk maandus ja et puud-põõsad asfaldi üle võimust ei võtaks, siis võib öelda, et korraldatud mõõduvõtmised oli profülaktilises mõttes lausa hädavajalikud.Mude keda huvitab täpsemalt Rutja lennuvälja lugu võib seda lugeda pilootide lehelt. Kohapeal sai raha vastu vahetada ka saabnet.ee kirjadega numbrialuseid ning sirvida haruldasi raamatuid Saabidest.

postidKuna tegemist oli ikka pika sirgega oli paljudel tung oma auto kiirust testida - peab küll mainima, et raja seisukord ja pikkus ei vastanud päris saabiomanike ootustele, aga teravaid elamusi saadi külli (pommikillud, punane turbo, pidurite ülekuumenemine ja kepsukolin). Edasi järgnesid nn. murumängud.
Õhtu kulgedes märgiti maha veerand miili pikkune lõik, mida tuli siis võimalikult kiiresti läbida. Seda, kellel ja kuidas läks, saate vaadata altpoolt. Kiireima ja vähemkiirema auto ajavahe oli pea 7 sekundit. Tegemist oli siisiki pigem ajaviitega, kui tõsise võistlusega, seega ei ole mõtet ka tulmuste järgi erilisi järeldusi saabidest teha.
Oli ka üks kahetsusväärne vahejuhtum. Nimelt oli vaja Saabide kokkutulekule kutsuda ka üks Mercedes-Benz. Ja mitte kiirenduse arendamiseks vaid kahjuks ühe kiirustamise ohvriks langenud auto äravedamiseks remonditöökoja poole.
postidPeale kummide, turbode ja pidurite sussutamist jätkus õhtu järgmise etteastega, milleks oli sedakorda vigursõit. Vaja oli startida boksist, läbida ussina viiest postist koosnev sirge ja seejärel paarikümmne meetri pikkune kitsas koridor. Kui see tehtud, siis tagurpidi käik sisse ja tuldud radapidi tagasi. Tulemusi vaata jällegi altpoolt.
Ja kuigi aeg oli suvine, oli enamgi kui kindel, et päike looojub ka sellel õhtul ja varsti on pime väljas. Seega siis kui jõu- ja ilunumbrid sooritatud, asuti lõket tegema ja grilli üles seadma. Ja siis lasti hea maitsta parajasti sellel mida iga mees kaasa võttis, ei puudunud ka kesvamärjuke ja isegi üks Koskenkorva lasti ringi käima.
Tasapisi hakkasid ka kaugemalt tulijad ennast kodupoole sättima ning üheteistkümmnest kokkutulnud saabikust ja nende kaaslastest jäid kohapeale metsavaikust ja lennuvälja valvama neli ekipaaži. Juttu Saabidest, Saabismist ja veel sajast muust asjast jätkus kauemaks ilma Aromi Mokka kohvitagi. Jätkus lausa hommikul kella neljani ja siis põhku. Oli ka viimane aeg.

Kui eelmisel õhtul oli ilmataat meie vastu armuline olnud, siis uue päeva hakul keerati kõik taevaluugid valla ja vihmaveest sellel hetkel puudust küll ei olnud. Kõigi nelja saabiku peas keerles üks ja seesama mõte - aeg asuda teele Tallinna poole. Väikse vahepeatusena Viitnal rüübati kohvi ja söödi kuuma suppi. Selle päeva kogunemine toimus Rocca al Mare kaubanduskeskuse juures, kust liiguti kolonnina edasi järgmisesse dislotseerumispaika – Kloogale, Põllküla puhkekompleksi.
Lisaks esimese õhtu osalistele tõi uus päev kaasa veel uusi Saabifanaatikuid. Teine võistluspäev jätkus kettaheitega aga Eesti rekordit ei tahtnud keegi üle visata, muidu oleks pidanud ketast sambla alt või puu otsast otsima minema.. Kindlasti sooritati aga omamoodi rekord Žiguli rattakilpide veeretamises, mille võitja ka väärilise auhinna omanikuks sai. Proovida sai veel täpset silma ja kätt nooleviskamises. Viimane võistlus palju füüsilist pingutust ei nõudnud, selleks oli viktoriin-mälumäng. Nüüd sai iga mees anda oma panuse võistkonna edule ning jagada teadmisi Saabidest alates nende tootmise algusest kuni tänapäevani. Siin ka viktoriin ise ja tulemused.
Ühiskondlikus korras leidus ka vabatahtlik saunakütja, tänu kellele oli võimalus sisuka päeva väsimus kuuma leiliga maha küürida. Ja lõpuks jõudis kätte päeva kosutavam osa – söögiaeg. Mõistagi ei räägitud toidulaua ümber sellest milline on parim pesupulber, vaid ikka Saabidest.

Kolmanda päeva hommikul oli äratajaks ilus päikesepaisteline ilm. Pakiti asju, kinnitati keha ja alateadvuses mõeldi eeldatavasti uuele kokkutulekule. Ja õigesti mõeldigi, kuna kokkutulek oli korda läinud. Tänu korraldajatele-organisaatoritele, tänu igaleühele meist, kes oma kohalolekuga selle ürituse Eesti Saabisõprade ajalukku aitasid kirjutada. KOHTUMISENI !

Siin siis aga seni ilmutatud pildimaterjal.

  • raivo alias Zazou Rutja ja Klooga pildi (üritan hiljem grupeerida ja kommenteerida seniks kähku üles teistele vaatamiseks). Paberisõpradele originaalid
  • fofa pildimaterjali Rutjalt reede õhtul
  • Cornholio pani oma pildid siia. ja kui keegi peaks tahtma albumi jaoks pilte paberile panna siis siia.
  • aljoga klooga etapp
  • Cyber pildistas rohkem inimesi, kui seda, mida nad tegid. asukoht siin (http://cafe.ee/~cyber/kokkutulek/). Kui keegi tahab neist piltidest originaale ehk vähendamata versioone siis lisage urli lõppu "suured". aga ta hoiatab, et neid originaale hoiab seal ehk kuu või nii ja siis teeb tühjaks.
  • (kellel veel pilte või videot andke teada)

Osavõtjad ja Statistika:
Kolmepäevasest üritusest võttis osa 19 Saabiomanikku, mudelite kaupa siis:

  • 95 universaal 1 tk (Eesti oludes on tegemist rariteetse autoga)
  • 96 3 tk
  • 99 1 tk
  • 900 classic 3 tk
  • 900 GM 1 tk
  • 9000 10 tk

Kokkutuleku ajaks oli Saabifoorumis registreerunuid 116 kasutajat, kohal viibis siis a 16% kasutajate üldarvust.
Eestis peaks kokku olema umbes 2500-2600 Saabi omanikku. Ootame osavõttu ka 9-3 ja 9-5 omanike poolt.

fofa
  Ay
 
Sheik
  aljoga
 
Cyber
  Silver
 
vaade
  hoclines
 
andres
  duesenberg
 
Cornholio
  part
 
Krss
  Tõnu
 
Zazou
  ivomets
 
maxuud
  ?
 
Trionic
   

 

Igasugused tulemused:

KETTAHEIDE

  1. Vaade 21+ meetrit (keegi ei viitsind üle mõõta, kole kaugele läks igaljuhul)
  2. Hoclines 18.5 (viiendal katsel, näha oli tehnika paranemist)
  3. duesenberg 17
  4. Cyber 17
  5. Aljoga 16.5
  6. Trionic 16
  7. Cornholio 15
  8. Silver 15
  9. Part 13
    Heitevahendina kasutati tundmatu auto alt pärit peaaegu habemenoaks lastud piduriketast. Kaugusi tuli hinnata osaliselt mõõtmise, osaliselt silma järgi kuna ma ei viitsinud iga meetri järel koonust püsti panna.

RUTJA KIIRUSKATSE (kiirendus 400m):

  1. Trionic 15,2
  2. Cornholio 16,3
  3. Sheik 17,1
  4. Fofa 18,3
  5. Vaade 19,8
  6. Zazou 19,9
  7. Maxuud 20,1
  8. Cyber 21,1
  9. Krss 22,1
  10. Ay ? Ay sõitis teistest hiljem (õigemini Ay palgatud piloot), siis kui kaustad olid juba kokku korjatud - seega ei leia ma kuskilt kirjapandud tulemust. Kui keegi mäletab peast, või leiab mingi märke, siis saaks tulemuse siia ka kirja panna.
    (etterutates pean mainima, et aeg oli umbes sama mis Krss'il nii, et võimekust oli autol piisavalt)
    (ajad pole edetabelikõlbulikud, sest raja pikkus märgiti maha auto-odomeetri järgi ±10m)
VIGURSÕIT
  1. Vaade 41,2 (1)
  2. Sheik 42,6
  3. Krss 45,4
  4. Zazou 47,4 (1)
  5. Cyber 50,1
  6. Cornholio 54,1 (2)
  7. Maxuud 56,4 (1)
  8. Ay 1.45,3
    Sulgudes on rajatähise puudutuste arv (kui numbrit pole siis puhas sõit), aga keegi ei oska arvata kui palju üks puudutus karistussekundeid, peaks lisama - nii et mõelge ise. (mina mõtlen et ühest karistussekundist piisab :) )

LÕPPKIIRUSE TEST
Lennuvälja rajakate ei võimaldanud täit välja panna, aga kes soovis see proovis. Numbrilisi tulemusi siia riputada ei saa, sest mingit välist mõõtmisvõimalust ei olnud. Trionic lasi oma turbo kenasti punaselt hõõguma ja Andres lasi oma mootori koledasti kolisema. Ala oli igatahes vaatemänguline, kui kiired Saabid mööda vuhisesid. Ay ning Krss olid natuke vähem kiired, kuid sõitsid kõrvuti, mis lisas oluliselt visuaalset effekti.

 

SAABFEST 2004

Toimub/Toimus: 02.juuli-04. juuli 2004

Orienteeruv plaan:

Reede 02.07 Rutja lennuväli <vaata kaarti>

...17:00 - SAABumine (ristmikel tähistused)
17:00 - Tervituskõned, mandaat ja muud formaalsused
17:30 - Vigursõit
19:00 - Täpiks laskmine...:) lennuväli käes, tundke end vabalt (ca 250m)
20:00... - Toit ja kolmevõistlus

Laupäev 03.07 Klooga, Põllküla <vaata kaarti>

...10:00 - Ärkamisprotseduurid, tervisekontroll ja toitumine
10:00 - Enese kokkupakkimine
11:00 - Kruiis Rutja-Klooga
14:00 - Saabumine ja ettevalmistused (kes Rutjale ei tule algab päevakava siit)
15:00 - Toitumine
16:00 - etteasted, darts, petank, kettaheide, mälumäng , etc
20:00 - peaks vist veel toituma (grill??), sujuvalt üle minna järgmise punkti täitmisele
21:00... - Seks, poks ja muud murumängud (saun, alko ja muud loomad)

Pühapäev 04.07

... 10:00 - Ärkamine
10:00 - Kel isu, see sööb ;)
11:00 - Lõpetamine, kui õnnestub mingeid auhindu organiseerida, siis nende jagamine
12:00 - Iga roju oma koju ja kohusetundlikumad jäävad laga kokku korjama

Osavõtutasuna on kokku lepitud 50eek/in., mis katab ühiskondlikud kulutused. Kaasa on soovitav võtta "piknikukorv", mida saaks ise süüa ja ehk ka kaaslastega vahetada.

agu arutelu ja ajalugu SAAB'i kokkutulekust 2004 on leitav vastavast foorumiteemast.