Plokikaane vahetus SAAB 9000 2,0i 1987 B202
ilma turbo ja kliimaseadmeta.
Eellugu
Asi algas sellest, et paar aastat tagasi vee temp. pidevalt jamas ja mingi hetk läks keema, millest siis
tulenes see, et tihend sai kuuma ja vist põles ühe silindri juurest läbi. igaljuhul tühikäigul 1 silinder ei
töötanud ja surve oli jahutussüsteemis päris suur. Tehti remont ja vahetati plokikaane tihend ära. Aga võta
näpust, aasta hiljem vesi kaob kuhugi ära. Vahetasime siis nii soojendus kui ka suure radika, aga ikka vesi kaob
ja surve särgis sees. Lõpuks ka õli täiesti vahus. No selge, et tihend jälle läbi.
Asja alguse juttu näeb vanast foorumist
Protsess ise
Valmis alustama. Kuuriall ca -5 kraadi külma. Tööriistu piisavalt.
Töö lihtsustamiseks eemaldasime radiaatori, parema ratta koos logariga, igasugused torud.
Edasi maha ülemised mootoripadjad, klapikambri kaas, püksid ja sisselaskekollektor.
Siis täpsem töö. 1. kolb ülemisse surnud seisu, kõik märgid üle kontrollitud ja siis ketirattad lahti. Talla
pinguti ka veel lahti ja kett hammasrataste külge kinni.
Siis juba plokikaane kallale ja see suure vihaga lahti. Torx 10 võtit ei olnud (siin jäi meil esimesel päeval
töö pooleli)
Kui kaan järgmine päev maha sai rebitud, avanes selline pilt:
vigane koht hästi näha.
Õli oli loomulikul jahutusvedelikuga segunedes ilusa kollase värvuse võtnud :)
Mootori puhastamisega saab veel vaeva näha....
ega throttle body seest ilusamgi välja ei paistnud...
plokikaane võib rahulikult emexisse viia, kuna jahutuskanal on peaaegu silindrini ära sööbinud. Miks see nii on
juhtunud - ei tea praegu.
Esialgu kõik - näis mis edasi saab.....
|