_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
banner
ajalugu tehnilised andmed klubi lugemist ittgroup
_ mudelid _ ohutus _ viited _ pildid _
foorum varuosad
FOORUM VARUOSAD

Plokikaane vahetus SAAB 9000 2,0i 1987 B202
ilma turbo ja kliimaseadmeta.

Eellugu

Asi algas sellest, et paar aastat tagasi vee temp. pidevalt jamas ja mingi hetk läks keema, millest siis tulenes see, et tihend sai kuuma ja vist põles ühe silindri juurest läbi. igaljuhul tühikäigul 1 silinder ei töötanud ja surve oli jahutussüsteemis päris suur. Tehti remont ja vahetati plokikaane tihend ära. Aga võta näpust, aasta hiljem vesi kaob kuhugi ära. Vahetasime siis nii soojendus kui ka suure radika, aga ikka vesi kaob ja surve särgis sees. Lõpuks ka õli täiesti vahus. No selge, et tihend jälle läbi.
Asja alguse juttu näeb vanast foorumist

Protsess ise

Valmis alustama. Kuuriall ca -5 kraadi külma. Tööriistu piisavalt.

Töö lihtsustamiseks eemaldasime radiaatori, parema ratta koos logariga, igasugused torud.

Edasi maha ülemised mootoripadjad, klapikambri kaas, püksid ja sisselaskekollektor.

Siis täpsem töö. 1. kolb ülemisse surnud seisu, kõik märgid üle kontrollitud ja siis ketirattad lahti. Talla pinguti ka veel lahti ja kett hammasrataste külge kinni.

Siis juba plokikaane kallale ja see suure vihaga lahti. Torx 10 võtit ei olnud (siin jäi meil esimesel päeval töö pooleli)

Kui kaan järgmine päev maha sai rebitud, avanes selline pilt:



vigane koht hästi näha.

Õli oli loomulikul jahutusvedelikuga segunedes ilusa kollase värvuse võtnud :)
Mootori puhastamisega saab veel vaeva näha....

ega throttle body seest ilusamgi välja ei paistnud...

plokikaane võib rahulikult emexisse viia, kuna jahutuskanal on peaaegu silindrini ära sööbinud. Miks see nii on juhtunud - ei tea praegu.

Esialgu kõik - näis mis edasi saab.....