Mälumängu küsimused ja vastused SAAB kokkutulek 02.-04.juuli, 2004 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
võistkonnad / punktid |
|
|
Valede vastuse variantidena pakuti veel: |
|
|
|
|
I |
II |
III |
|
|
|
1. |
Mis aastal asutati Svenska Aeroplan Aktiebolaget ? |
|
1937.a. |
3 |
0 |
0 |
|
|
1939.a.; 1948.a. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Nimetage number, millega tähistati esimene Saab’i prototüüp sõiduauto (1946-47) ? |
|
URSAAB 92001 (valmistati 3 tk) |
3 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Kuidas nimetatakse Saab’i embleemil olevat looma/olendit; ja mis aastal uuendati embleemi |
|
Mütoloogiline olend Greif. |
0 |
3 |
1,5 |
|
|
Lõvi |
|
viimati ? |
|
Viimane uuendamine 2000.a. |
|
|
|
|
|
2001 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Milline nimi pandi kahe mootoriga varustatud eksperiment Saab’ile ? |
|
"The Monster" (1958.a.) |
0 |
3 |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Millisel Saab’i mudelil võeti kasutusele esmakordselt esilaternate pesu ja kojamehed ? |
|
Saab 99 (1971.a.) |
3 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
Mis aastal võttis Saab esmakordselt kasutusele turbolaadimise seeriatoodanguga autol ? |
|
1976.a. (Saab 99) |
0 |
0 |
0 |
|
|
1978.a.; 1979.a. |
|
Saab oli esimene autotootja, kes võttis kasutusele turbolaadimise seeriamudelil. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
Kui suurele kiirusele (km/h) on arvestatud vastu pidama Saab’i energiat neelavad kaitserauad, ilma, et |
|
8 km/h |
3 |
3 |
0 |
|
|
5 km/h |
|
nad vajaksid peale kokkupõrget suuremat parandamist (1971.a.). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
Nimetage Saab’I mudel, millel võeti kasutusele esimesena maailmas 16 -ne klapiga turbomootor ? |
|
Saab 900 Turbo 165 (1983-84.a.) |
3 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
1985.aastal tootis Saab eksperimentaalse 4-istmelise sportkupee (1 tk). Milline on selle auto indeks- |
|
EV-1 (Saab 900 Turbo EV-1) (EV = Experimental Vehicle) |
0 |
1,5 |
0 |
|
|
Saab Sonett IV |
|
tõhis-number ? Lisaks tohutule hulgale tehniliste lahenduste eksperimenteerimisele ja materjali- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kasutusele, oli autol ka päikesepatareidega varustatud katus, mis käitasid salongi jahutavat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ventilaatorit. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. |
Nimetage tootmis(-määrgi)numbrite poolest Saab’I edukaim mudel lõbi aegade ? |
|
Saab 900 Classic (1979-1993.a.) |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
|
|
|
|
Pakkuge kogus +/- 50 000 autot ? |
|
Toodeti 908 810 tk erinevaid versioone. |
|
|
|
|
|
330000 tk ; 450000 tk |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11. |
Mis aastal võeti kasutusele Saab’I esimene madalsürveturbomootor ? |
|
1991.a. |
0 |
3 |
0 |
|
|
1995-1996 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12. |
Mis asi on Trionic ? (Saab’il) |
|
Mootori kätuse sissepritse ja säte kontrollsüsteem. |
3 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13. |
Millisel oma mudelitest võtti Saab esmakordselt kasutusele turbodiiselmootori ? |
|
Saab 9-3 (1998.a.) |
0 |
3 |
3 |
|
|
Saab 9-5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14. |
Mis asi on Saab 2000 ? |
|
Reisilennuk (1994.a.), mahutavus 50-58 reisijat. |
3 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15. |
Mitu hobujõudu on maailma kõige võimsaimal Saab sõiduautol ? |
|
750 hj (Saab 9-3 Viggen Pikes Peak, 2,0 mõkketüüsu ) |
0 |
0 |
0 |
|
|
850 hj; 500 hj |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16. |
Mida tähistab Saab sõiduautode mudelinumbrite alguses number " 9 " ? |
|
Numbriga "9" tähistab Saab tsiviilkasutuseks toodetavaid sõiduautosid. |
3 |
3 |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17. |
Nimetage Saab kontserni jaoks olulisemaid turgusid maailmas ? |
|
USA, Kanada, Saksamaa, Inglismaa, Sveits, Jaapan, Põhjamaad. |
3 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
punktid kokku: |
28,5 |
39 |
24 |
|
|
|
|
|
|
tulemus: |
2.koht |
1.koht |
3.koht |
|
|
|
|
Võistkondade koosseisud: |
Küsimused koostas:
maxuud
Allikas: saab.com, Autoleht, internet, ajakirjandus. |
I |
Hr. Part, ivomets, cornholio, Raivo (Zazou) |
II |
Trionic, Cyber, + veel 2 meest (vt.foto pealt) |
III |
Aljoga, hoclines, + veel võhemalt 1 mees (nime ei tea) |