_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
banner
ajalugu tehnilised andmed klubi lugemist ittgroup
_ mudelid _ ohutus _ viited _ pildid _
foorum varuosad
FOORUM VARUOSAD
Peamised probleemid SAAB 9000
Soovitav ka enne auto ostmist üle vaadata.

Alustatud Quasimotor.com baasil ja lisatud omad ning teiste saabiomanike kogemused.
Viited on quasimotor.com vastava probleemi täpsemale kirjaldusele või remondiõpetusele.

Allolev jutt ei tähenda seda, et SAABil oleks võrreldes teiste autodega need sõlmed probleemsemad. Selge on see, et mis liigub see kulub. Eelkõige on see info mõeldud vastuseks igikestvale küsimusele, et mida kontrollida kasutatud SAAB 9000 ostmisel ja et ei peaks enam igale küsijale eraldi pikalt seletama vaid saab otse siia viidata. Lisaks on soovitav lugeda ka inglaste koostatud SAAB 9000 ostujuhendit (pdf formaadis siin).

  Probleemi
tunnused
Kuidas
kontrollida
Umbkaudne maksumus

ise*
keskmine
esindus

Pilt
esimene pilt näitab kulunud, teine uut detaili

Kõige sagedamini esinevad probleemid
Automaatkäigukast külmal või soojal kastil liigutades töötava mootoriga valitsat D-> R käib kolks käsipidur peale ja liigutad 1-2-3-d-n-r koos väikese pöördetoosuga, ei tohi kast loopima hakata; õlivardast : õli peab olema punane, ei tohi olla kärsahaisu ega metallitükikesi õlivardal

remont võib osutuda väga kalliks

~5000-12000

Veojõukontroll (TCS) auto on 'limp-home' reziimis limp-home =
no power
remont kallis ja keeruline  
Salongiradiaator aknaklaasid udused; salongis jahutusvedelik (ja selle lõhn) mootori veidi soojenedes hakkab klaasi ülaservast veidi uduseks minema 400
-
-
Mootoripadjad suurenenud vibratsioon;
alumised padjad õlised;
silmaga eritatavad mõrad ülemises padjas;
mootorit suht lihtne edasi-tagasi liigutada
ülemised ~300kr /tk
(3 tk)
1.5h tõöd; alumised ~1500kr /tk
( 3tk?)

Süütekassett DI mootor jätab kohati vahele
kontrolli visuaalselt mõrasid ja õlileket 1000
4000
6000

Konditsioneer

ei puhu piisavalt külma õhku;
kondi pump ei rakendu

teha ACC test;
kontrollida süsteemi rõhku ja lekkeid;
hoolikalt vaadata üle kondi voolikud (eriti 92/93 - voolikud hõõrduvad omavahel katki)

kallis lõbu.
ise teha raske

Salongi ventilaator tõõtab ebakorrapärasel, tõõtamisel vilistab või muu ebaloomulik hääl

testida erinevaid tõõreziime ja kuulata mootori häält
lasta pikemalt tõõtada võimalikult madalatel pöretel

400
-
-

Tasakaalustusketi
veohammasratas
(91/92)
keti kolin
kuulata mootori kolinaid erinevatel pöretel 900
3.000
-

Rooste
(vana kere CC probleem)
uste ja tiibade servad roostetavad vaatad silmaga;
kui on üritatud peita pahtlikihi alla, siis magnetiga
10-20000
eriti roostesed detailid on mõistlik vahetada
 
Harvemini esinevad probleemid

Plokikaas**

põhiliselt seotud B234 ehk 2.3l mootoritega

mootori temperatuur ei ole stabiilne, normaalsest suurem rõhk jahutussüsteemis;
jahutusvedeliku kadu

kontrollid õli seisukorda - kui jahutusvedelik on õlitussüsteemis, siis lähb see vahtu; jahtunud mootori korral tuntav surve lõdvikus ja liikuvad mullid vedelikus remont kallis  
Siduri hüdraulika** siduri pedaal võtab liiga põhjast või ei võta üldse. sidurda    
Veokett ja tasakaalustuskett
(Sõltub oluliselt kasutatud määrdeainetest ja nende vahetusvälbast)
ketide kolin mootoris kuulata mootori häält
kasutatud detaile pole mõtet panna
10.000
-
 
Klapisääretihendite kivistumine klapide klõbin   Ühe tüki hind u. 7.- eek ja ühtivad Audi ja BMW tihenditega.  
Auto ostmisel kontrolli lisaks
Turbokompressor  
Puksid, rooliotsikud, jt. kuluobjektid auto koliseb sõites. vahetamine osade rohkuse tõtte päris kallis.
Summuti kogu pikkuses (eriti vanematel)  
Esirattalaagrid hind 2000eek/tk
   

* Isetegemise maksumuse kohal on arvestatud minimaalset võimalikku kulu. Pole arvestatud töötasu ja varuosad on lammutusest.
** Foorumis on sellest teemast hea ja ülevaatlik diskusioon toimunud.otsi siit

koostas: Zazou, nõu andsid foorumi kasutajad siin