Alustatud Quasimotor.com baasil ja lisatud omad ning teiste saabiomanike kogemused.
Viited on quasimotor.com vastava probleemi täpsemale kirjaldusele või
remondiõpetusele.
Allolev jutt ei tähenda seda, et SAABil oleks võrreldes teiste
autodega need sõlmed probleemsemad. Selge on see, et mis liigub see kulub.
Eelkõige on see info mõeldud vastuseks igikestvale küsimusele,
et mida kontrollida kasutatud SAAB 9000 ostmisel ja et ei peaks enam igale küsijale
eraldi pikalt seletama vaid saab otse siia viidata. Lisaks on soovitav lugeda
ka inglaste koostatud SAAB 9000 ostujuhendit (pdf
formaadis siin).
|
Probleemi
tunnused
|
Kuidas
kontrollida |
Umbkaudne maksumus
ise*
keskmine
esindus
|
Pilt
esimene pilt näitab kulunud,
teine uut detaili
|
Kõige sagedamini esinevad probleemid |
Automaatkäigukast |
külmal või soojal kastil liigutades töötava mootoriga
valitsat D-> R käib kolks |
käsipidur peale ja liigutad 1-2-3-d-n-r koos väikese pöördetoosuga,
ei tohi kast loopima hakata; õlivardast : õli peab olema punane,
ei tohi olla kärsahaisu ega metallitükikesi õlivardal |
remont võib osutuda väga kalliks
~5000-12000 |
|
Veojõukontroll (TCS) |
auto on 'limp-home' reziimis |
limp-home =
no power |
remont kallis ja keeruline |
|
Salongiradiaator |
aknaklaasid udused; salongis jahutusvedelik (ja selle lõhn) |
mootori veidi soojenedes hakkab klaasi ülaservast veidi uduseks minema |
400
-
- |
|
Mootoripadjad |
suurenenud vibratsioon;
alumised padjad õlised; |
silmaga eritatavad mõrad ülemises padjas;
mootorit suht lihtne edasi-tagasi liigutada |
ülemised ~300kr /tk
(3 tk)
1.5h tõöd; alumised ~1500kr /tk
( 3tk?) |
|
Süütekassett DI
|
mootor jätab kohati vahele |
kontrolli visuaalselt mõrasid ja õlileket |
1000
4000
6000 |
|
Konditsioneer |
ei puhu piisavalt külma õhku;
kondi pump ei rakendu
|
teha ACC test;
kontrollida süsteemi rõhku ja lekkeid;
hoolikalt vaadata üle kondi voolikud (eriti 92/93 - voolikud hõõrduvad
omavahel katki) |
kallis lõbu.
ise teha raske |
|
Salongi ventilaator
|
tõõtab ebakorrapärasel, tõõtamisel vilistab või
muu ebaloomulik hääl |
testida erinevaid tõõreziime ja kuulata mootori häält
lasta pikemalt tõõtada võimalikult madalatel pöretel |
400
-
- |
|
Tasakaalustusketi
veohammasratas
(91/92) |
keti kolin |
kuulata mootori kolinaid erinevatel pöretel |
900
3.000
- |
|
Rooste (vana kere CC probleem) |
uste ja tiibade servad roostetavad |
vaatad silmaga;
kui on üritatud peita pahtlikihi alla, siis magnetiga |
10-20000
eriti roostesed detailid on mõistlik vahetada |
|
Harvemini esinevad probleemid |
Plokikaas**
põhiliselt seotud B234 ehk 2.3l mootoritega |
mootori temperatuur ei ole stabiilne, normaalsest suurem rõhk
jahutussüsteemis;
jahutusvedeliku kadu |
kontrollid õli seisukorda - kui jahutusvedelik on õlitussüsteemis,
siis lähb see vahtu; jahtunud mootori korral tuntav surve lõdvikus
ja liikuvad mullid vedelikus |
remont kallis |
|
Siduri hüdraulika** |
siduri pedaal võtab liiga põhjast või ei võta
üldse. |
sidurda |
|
|
Veokett ja tasakaalustuskett (Sõltub oluliselt
kasutatud määrdeainetest ja nende vahetusvälbast) |
ketide kolin mootoris |
kuulata mootori häält |
kasutatud detaile pole mõtet panna
10.000
- |
|
Klapisääretihendite kivistumine |
klapide klõbin |
|
Ühe tüki hind u. 7.- eek ja ühtivad Audi ja BMW tihenditega. |
|
Auto ostmisel kontrolli lisaks |
Turbokompressor |
|
Puksid, rooliotsikud, jt. kuluobjektid |
auto koliseb sõites. vahetamine osade rohkuse tõtte
päris kallis. |
Summuti kogu pikkuses (eriti vanematel) |
|
Esirattalaagrid |
hind 2000eek/tk |
|
|
* Isetegemise maksumuse kohal on arvestatud minimaalset võimalikku kulu.
Pole arvestatud töötasu ja varuosad on lammutusest.
** Foorumis on sellest teemast hea ja ülevaatlik diskusioon toimunud.otsi
siit